tirsdag den 8. juni 2010

SRF10 - Tirsdag

Dagen begyndte ikke vildt godt, da min bus mod Kbh H. var forsinket. Heldigvis betød forsinkelsen ikke, at jeg missede toget mod Karlshamn, men det var nu alligevel en irriterende måde at begynde turen på.

Efter næsten 4,5 time på farten, ankom jeg til min destination: Port Hotel, Karlshamn. Et lille, hyggeligt hotel beliggende for enden af den centrale gågade. Efter indtjekning (og en hurtig test af den gratis internetopkobling på værelset) besluttede jeg mig for at se nærmere på byen. Centrum består af en række gågader, hvor flere af dem leder ned mod havnen. Stilmæssigt kunne Karlshamn visse steder godt minde om Gudhjem eller andre Bornholmske byer. Gaderne bugter sig op og ned og bygningerne er gamle og hyggelige at se på. Havneområdet ser også vældigt hyggeligt ud - lidt a la Nyhavn.

Et par minutters gang fra hotellet ligger 'City Gross'. Det er et kæmpe varehus i stil med Bilka eller føtex, der bare har alt - endog til billige penge. Priserne på festivalpladsen taget i betragtning, kan det vist godt betale sig at købe lidt ekstra ind hér...

Indtil videre har jeg udelukkende fået et godt indtryk af byen - den er hyggelig, priserne er overkommelige og jeg bor meget centralt. Senere skal jeg ud og finde noget aftensmad og så må vi jo se, hvordan det er...

Sjovt nok er der mange svenskere hér. Og de svenske piger er... Tjaa, svenske... Med alt hvad det nu indebærer af både fordele og ulemper. På den ene side, så fatter de minus af, hvad man siger. På den anden side, så fatter de minus af, hvad man siger... Nåeh, men rent faktisk har jeg allerede set et par danskere i byen, så jeg er altså ikke helt alene herovre. Puha.

Ellers har dagen budt på afbud fra Ratt pga. sygdom. Det er TOTAL NEDTUR. Jeg havde glædet mig vildt meget til at se dem, men det kommer så ikke til at ske... De erstattes af Pretty Maids, hvilket er okay, men alligevel... Øv!

Iøvrigt er vejret godt - solen skinner fra en næsten skyfri himmel og det er pænt varmt. Lækkert...

UPDATE:
Okay, Karlshamn er nøjagtig lige så død en tirsdag efter kl. 18 som man kunne forestille sig. Alle "almindelige" restauranter var lukket, så det blev en tur på en af de mange burger/kebab/pizza-barer, der ligger på gågaden... Det var da udmærket, men jeg forventer at skulle leve af fast food de næste 4 dage, så jeg havde altså sat næsen op efter noget andet i aften...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar