lørdag den 5. juni 2010

RTN Fest III - Dag 1

Fredagens program bestod af 5 bands: Mama Kin, Scams, Black Rain, Zodiac Mindwarp og Vains of Jenna.

Kort efter jeg ankom til The Rock gik første band på scenen. Mama Kin spillede ca. 30 minutter og gjorde et godt indtryk med deres 80'er-inspirerede glam/hard rock stil. Herefter fik jeg hilst på nogle af gutterne og vi gik ud for at nyde det sidste af aftensolen.
Dette gjorde, at vi kun fik set halvdelen af Scams' show... Der var en okay energi på scenen, men musikken var ikke lige min stil, lidt for punket for min smag.
Efter en kort pause gik franske Black Rain på scenen og de kom god ud over scenekanten, ikke mindst pga. et par covernumre (W.A.S.P. - Hellion og Sex Pistols - Anarchy In The UK). Jeg besluttede mig for at købe deres CD (til 80kr kunne jeg jo ikke lade være) og fik samtidig signeret et postkort af deres forsanger.
Kl. 22 gik Zodiac Mindwarp så på. En lidt spøjs optræden af den aldrende englænder, men med en bunke fede numre blev det til en ganske fornøjelig koncert. Jeg havde egentlig ingen forventninger til koncerten på forhånd, men de leverede et godt shov og jeg vil klart se dem igen, hvis jeg får muligheden for det.
Svenske Burn Bitch Burn overtog herefter gulvet og gav et udmærket ild- og strip-show - til stor begejstring for de mange mandlige gæster.
Omkring kl. 23:30 indtog Vains of Jenna endelig scenen. Siden de sidst spillede i Danmark har de skiftet forsanger, men den nye mand, Jesse Forte, gjorde en god indsats. Energien var god, publikum var på mærkerne og det blev en ganske god koncert.
Desværre var der ikke ret mange mennesker på The Rock denne aften og det dræbte stemningen en del. De forskellige bands gjorde dog deres til at få festen igang og det lykkedes generelt også meget godt.

Mam Kin (7/10) - Scams (6/10) - Black Rain (7/10) - Zodiac Mindwarp (7,5/10) - Vains of Jenna (7,5/10)

Se billeder her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar