søndag den 6. juni 2010

RTN Fest III - Dag 2

Selvom det lyder utroligt, var der færre mennesker der havde valgt at møde op på dag 2 end på førstedagen. Da jeg ankom kl. 17 var der ikke mere end 10-15 mennesker - ikke synderligt flot...
Første band der gik på scenen var svenske Jennyfer Star & The Cluster Bombs. Jennyfer så vældig sød ud og så har jeg vist skrevet nok om dem...
Panzer Princess har spillet på The Rock flere gange og endnu engang blev jeg mindet om, at punk bare ikke er min foretrukne genre.
Svenske Steelwing var et komplet ubeskrevet blad for mig og de fleste andre, men deres energiske tilgang og tydelige Iron Maiden inspiration fik virkelig folk på dupperne. Det var sgu fedt show.
Crazy Lixx leverede et godt sæt med en god blanding af numre fra deres to albums. Bandet har skiftet guitarist og Andy Dawson forstår virkelig at fyre op under sin Fender Stratocaster - han er dælme god.
Hverken jeg eller ret mange andre havde nogle særlige forventinger til Tigertailz. På trods af, at bandet har eksisteret siden 1986 har de aldrig før spillet i Danmark, men det fik de i den grad lavet om på! En super fed koncert med masser af hits og høj energi. Fremragende.
Festen blev lukket og slukket af svenske H.E.A.T, der til aftenens show var uden den normale forsanger, Kenny Leckremo, der var syg. Koncerten bar tydeligt præg af, at hans erstatning (Nils Molin fra Dynazty) ikke kunne så mange sange. De spillede kun 1 sang fra deres nye skive og der blev brug ca. 10 minutter på noget tromme-jam. Alligevel var der en god stemning og publikum var helt med.

Jennyfer Star & The Cluster Bombs (6/10) - Panzer Princess (6,5/10) - Steelwing (8/10) - Crazy Lixx (8/10) - Tigertailz (8/10) - H.E.A.T (7,5/10)

Se billeder her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar