mandag den 14. juni 2010

SRF10 - Fredag

Fredag besluttede jeg mig for at bruge det meste af dagen på at hvile mine ømme fødder hjemme på hotellet. Første band, der havde min interesse, Steel Panther, gik nemlig først på kl. 18:15. Det blev i den grad en koncert uden lige. De fire gutter krydrede deres show med en masse humor og tilsvining af hinanden på scenen. Det var ganske underholdende... Hvis man er til 80'er kliché'er, humor under bæltestedet og - ikke mindst - fed glam rock, så var dette festivallens højdepunkt. De sluttede af med at spille den gamle Mötley Crüe-sang "Kickstart My Heart" - og dér gik publikum totalt amok. Hvor var det en fed afslutning på en super koncert.


Herefter gik turen direkte mod Festival Scenen, hvor jeg for første gange nogensinde skulle opleve Cinderella live. Lyden var ikke voldsomt god, dér hvor jeg stod, men det var en super oplevelse at se Tom Keifer, Jeff LaBar, Eric Brittingham og Fred Coury. Specielt Keifer er en fænomenal musiker, der udover at synge fremragende også mestrer bl.a. guitar, piano og saxofon. Fremragende.


Endelig gik turen til Rock Scenen, hvor go'e, gamle Billy Idol spillede op til dans. Det endte desværre med at blive festivallens skuffelse for mig... Hvert andet nummer var semi-akustisk og Billy gik rundt og talte en masse om rock 'n roll, men der skete bare ikke rigtigt noget. Okay, Steve Stevens er jo altid uber-cool, men selv han kunne ikke redde koncerten og jeg gik derfor tidligt fra den for at nå bussen hjem til hotellet.


Se flere billeder her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar