søndag den 26. december 2010

2010 i retrospekt

Så er året 2010 ved at synge på sidste vers. Forude venter 2011, hvor store bands som Judas Priest og Scorpions begynder at gå på pension. Trist, men for nu vil jeg koncentrere mig om året vi forlader...

2010 var året, hvor både Ratt og Accept leverede et par gevaldige come-backs, og hvor de gamle gutter i Pretty Maids, Scorpions og Treat viste verden, at de stadig kan fyre en gedigen omgang rock 'n roll af!

Min personlige top 3 over albums ser således ud:
  1. Ratt - Infestation
  2. Scorpions - Sting In The Tail
  3. Hardcore Superstar - Split Your Lip
Det er egentlig tre meget forskeliige albums - og de vil bestemt ikke appellere til alle hard rock-fans - men fælles for dem er, at de holder 100% hele vejen igennem, og jeg bliver ved med at smide dem på anlægget. Og dét er klasse.

På koncert-fronten dominerede Sweden Rock Festival scenen - både ift. positive og mindre positive overraskelser. Som beskrevet tidligere i denne blog stod Billy Idol for en af de dårligste koncerter jeg længe har oplevet. Vi skal MANGE år tilbage for at finde en så skuffende oplevelse... Omvendt så stod Steel Panther absolut for en af årets store oplevelser - de var ganske enkelt fremragende. 2010 var også året hvor jeg fik oplevet ZZ Top, Zodiac Mindwarp, Tigertailz, Airbourne (2 gange), Gotthard (inden Steve Lee gik bort, RIP) og - ikke mindst - Cinderella. Så alt i alt har det absolut ikke været noget dårligt koncert-år.

Min personlige top 3 over koncerter ser således ud:
  1. Steel Panther @ Sweden Rock Festival
  2. Cinderella @ Sweden Rock Festival
  3. Pretty Maids @ Sweden Rock Festival
Næste år står bl.a. Pretty Boy Floyd og Judas Priest på plakaten og både Kamelot, Tarja Turunen og Within Temptation er potentielle boblere til listen med store oplevelser. Om der bliver plads til Sweden Rock Festival må tiden vise, men programmet ser pt. ganske fornuftigt ud - Rob Zombie, Helloween, Saxon, Whitesnake, Mr. Big og Ozzy er i hvert fald ikke til at kimse af...

Vi ses derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar